بازاریابی رستوران در اینستاگرام، یکی از پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی دنیای امروز دنیای دیجیتال می باشد.

می توان ادعا کرد محال است کسی کاربر اینستاگرام باشد و فالوور یکی از پیچ های آشپزی، رستوران و کافی شاپ ها نباشد.

اینستاگرام یه محیط فوق العاده برای بازاریابی، افزایش فروش و افزایش فالوور می باشد. اگر شما هم به دنبال فوت و فن هایی برای بازاریابی رستوران، کافی شاپ و .. خود می گردید، با ما همراه باشید.

یک راهنمای عالی و بی نظیر برای روش ها و اصول بازاریابی رستوران در اینستاگرام!

بازاریابی رستوران با اینستاگرام

افزایش فالوور، اولین گام ضروری برای بازاریابی روستوران

اینستاگرام، زمانی می تواند به بازاریابی و افزایش فروش رستوران شما کمک کند که فالوورهای زیادی برای شما به ارمغان بیاورد.

افزایش فالورها به پیج شما، می تواند مشتریانی را به سمت رستوران و کافی شاپ شما هدایت کند که هرگز تصور نمی کردید.

اینستاگرام یک خیابان شلوغ است که داشتن یک پیج با تعداد فالوور بالا و اینگیجمنت خوب، مانند یک فروشگاه یا رستوران در عالی ترین نقطه آن است.

غذایی که علاوه بر تزیین زیبا ، عکسی هنرمندانه و حرفه ای از آن گرفته شده باشد، می‌تواند در افزایش لایک اینستاگرام ، بازدید پست شما بسیار موثر باشد و افزایش فالوور اینستاگرام شما را به دنبال داشته باشد.

بنابراین می توان گفت رستوران ها و فست فودی ها، کسب و کارهایی هستند که می توانند با ایجاد یک صفحه در اینستاگرام و انتشار پست به صورت روزانه:

  •  بازاریابی رستوران با اینستاگرام را انجام دهند
  • افرایش فالوور داشته باشند
  • غذاها و خدمات خود را به مردم معرفی کنند
  • فروش خود را افزایش دهند
بازاریابی رستوران با اینستاگرام

ایده های جالب برای بازاریابی رستوران با اینستاگرام و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام

1- زنده از آشپزخانه

اکثر مردم علاقه دارند از آشپزخانه و اتفاقاتی که در آن می افتد، روابط بین کارکنان و بیوگرافی آنان و در کل مکان ها و موضوعاتی که نمی توانند به آنها ورود پیدا کنند، سردر بیاورند. این تصاویر را به گونه ای منتشر کنید که گویی دارید یک داستان را روایت می کنید. بنابراین با این کار می توانید طرفداران و فالوور های خود را به پشت صحنه کارتان ببرید.

2-هشتگ مخصوص رستوران را بزن

مخاطبان اینستاگرام علاقه زیادی دارند تا از غذای خود در رستوران عکس بگیرند و آن را در ایستاگرام شخصی خود منتشر کنند. از چنین افرادی بخواهید با استفاده از هشتگی که مد نظر شماست در این پست ها استفاده کنند تا بتوانند در مسابقه شما شرکت کنند و جایزه بگیرند. بنابراین می توانید با یک هشتگ خاص، مسابقه ی عکس برای کسب و کار خود به راه بیاندازید و زیباترین عکس ها را در صفحه خود منتشر کنید و به عکس هایی که لایک بیشتری داشته اند، جایزه دهید.

3- با محتوای خاص فالوور خود را درگیر کن

برای بازاریابی رستوران با اینستاگرام باید پست های صفحه خود را با برنامه ریزی و به صورت مستمر و پیوسته منتشر کنید و سعی کنید از انواع پست ها در یک هفته استفاده کنید. اگر حادثه یا رویداد خاصی اتفاق افتاد، می توانید خارج از برنامه عمل کنید و پستی مرتبط با آن منتشر کنید.

4- آیتم یا منو های جدید را تبلیغ کن

اگر می خواهید آیتم یا غذایی جدید به منوی خود اضافه کنید، قبل از رونمایی غذا یا نوشیدنی جدید خود، شروع به تبلیغ و معرفی این آیتم با جزئیاتی مانند تاریخچه و مواد تشکیل دهنده این غذا یا نوشیدنی بدهید.

5- حواست به دور و برت هم باشد

پست های خود را با محوریت رستوران و غذای خود فقط منتشر نکنید و سعی کنید نسبت به حوادث و رویدادها واکنش نشان دهید و با مخاطبان خود در این رویدادها مشترک شوید.

6- به مشتری یاد بده

می توانید در بعضی از پست های خود، دستور غذا را در کپشن یا عکس بنویسید و از این کار نترسید زیرا برخلاف تصور عامه مردم، این کار باعث کم شدن مشتری های شما نمی شود!

7-مزیت هایت را به فالوور هایت نشان بده

سعی کنید ویژگی هاو خدماتی که رستوران شما به مردم ارائه می دهد و در کمتر جایی دیده شده است رابولد و بزرگ کنید و آن ها را به مخاطبان خود معرفی کنید. این یکی از موضوعاتی اساسی در بازاریابی رستوران با اینستاگرام است که فالوور های شما را جذب می کند برای اینکه از رستوران شما خرید کنند.

8- آنالیز کردن را یادت نرود

شما باید علاوه بر منتشر کردن پست به صورت روزانه، پست های خود را آنالیز کنید. با بیزینسی کردن صفحه خود در اینستاگرام می توانید بفهمید مخاطبان شما در چه روز ها و ساعاتی در طول هفته، به صفحه شما مراجعه می کنند و عکس هایتان را لایک می کنند یا نظر می گذارند؟

پرلایک ترین پست شما در اینستاگرام به ترتیب چه پست هایی بوده است؟ مخاطبان شما را مردان بیشتر تشکیل می دهند یا زنان؟ با آنالیز و تحلیل این موضوعات و استفاده از آنان، می توانید روندی رو به رشد را در صفحه خود شاهد باشید.

9- انتقاد پذیر باش

از انتقادات و پیشنهادات مشتری ها و فالوورهایتان به گرمی استقبال کنید و با احترام و آرامش، پاسخ کامنت های آنان را بدهید. این مضوع به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه می توانید کیفیت خدمات خود را بهبود دهید و چه تغییراتی را در رستوران خود انجام دهید.

10- هشتگ های معروف را امتحان کن

از هشتگ هایی استفاده کنید که در زمینه خوراکی و رستوران طرفدار زیادی داشته باشد زیرا هشتگ می تواند به معرفی صفحه شما به بقیه کمک کند. از جمله هشتگ های معروف می توان به foodie ، nomnom ، yummy ، instafood و بزن ، فیدیلیو و بفرما اشاره کرد. هم چنین از هشتگ هایی که مختص کسب و کار و رستوران شماست، نیز می توانید استفاده کنید.

11- منوی خود را در دسترس قرار دهید

یکی از پارامترهایی که باعث می شود فالوور شما از پیج اینستاگرام جلوتر قدم گذاشته و به رستوارن شما بیاید، داشتن منو و قیمت در پیج تان است.

بسیاری از افراد، زمانی که از پیج رستوران ها دیدن می کنند، بعد از بررسی محیط ظاهری، عکس غذاها و … درباره منو و قیمت های آن کنجکاو می شوند.

وجود منو در صفح اینستاگرام تان، برای همیشه ابهام ذهنی فالوورهای شما را برطرف می کند و بسیاری از مشتریانی که فکر می کردند قیمت غذاها و یا سایر آیتم های شما خیلی بالا می باشد را به سمت تان خواهد کشاند.

12- برخورد خوب، در مجازی مهم تر از واقعیت

یک پاسخ تند و تیز در دنیای مجازی خصوصا در اینستاگرام، برای همیشه در آن باقی می ماند و مانند آب ریخته می ماند.

اگر پاسخ مناسبی به یکی از کاربران اینستاگرام ندهید علاوه بر این آن شخص را به عنوان یک فالوور و مشتری وفادار از دست داده اید، خیلی از افراد دیگر را که در آینده از این پست و کامنت دیدن خواهند کرد را نیز از دست می دهید. هم چنین ممکن است آن شخص، پاسخ نامناسب شما را در صفحه خود انتشار دهد و عواقب آن را به شدت دامن بزند.

باید قبول کنیم که در اینستاگرام، می تواند هر چیزی را تشدید کند. این شما هستید که انتخاب می کنید که این تشدید یک تشدید مثبت باشد یا یک تشدید ویرانگر برای از بین بردن اعتبار شماو رستوران تان!

13- طرح های ابتکاری برای مشتریان خود بگذارید.

برای افزایش صمیمت و حس تعلق بین مشتریان و فالوورهای خود می توانید از طرح های جالب و ابتکاری استفاده کنید.

می توانید یک طرح تخفیف برای مشتریان خود در روز تولدشان یا سالگرد ازدواج شان قرار دهید. یا اینکه برای یک روز خاص، تخفیفاتی برای میزهایی که یک دانشجو، یک پزشک، معلم، کودک، خانم و … داشته باشند اختصاص دهید. برای مثال در هفته معلم می توانید یک تخفیف ویژه برای معلمان در نظر بگیرید.

14- بازی کردن را دوست دارید؟

می توانید آیتم های بازی را در رستوران و کافی شاپ قرار دهید و از آن ها برای بازاریابی خود استفاده کنید.

سعی کنید تکه ای از بازی را در اینستاگرام قرار داده و تکه دیگر را در رستوران خود قرار دهید. در این صورت فالوورهای شما برای شرکت در این بازی، به رستوران یا کافی شاپ شما خواهند آمد. و بدین ترتیب شاهد افزایش فروش در آن خواهید بود.

15- با اپلیکیشن های تحویل غذا دوست باشید

شاید همه مردم فرصت نداشته باشند که به صورت حضوری به رستوران شما بیایند. یا در یک شرایط خاص، می خواهند غذای شان را در منزل میل کنند.

حضور شما در اینستاگرام، رستوران تان را به مشتری ها می شناساند و عضو بودن در اپلیکیشن های تحویل غذا مانند اسنپ، ریحون و … افزایش فروش شما را تضمین می کند. یک خدمت رسانی کامل، باعث افزایش فالوور واقعی هر چه بیشتر شما می گردد.

بنابراین با این 15 نکته کلیدی می توانید بازاریابی رستوران با اینستاگرام را به راحتی انجام داد. این کار موجب می شود مشتریان مخصوص خود را به رستوران خود بکشانید و آن ها را جذب کنید. در این موارد حتی اگر به خرید فالوور واقعی نپرداخته باشید، به صورت خودکار و به مرور زمان افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد.

 

https://followjet.com/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/